A székhely szolgáltatás lényege, hogy a cégek számára pénzt és időt megtakarítva átveszik a hivatalos papíralapú ügyintézés terheit az ügyfelektől. A szolgáltatás részét képzi a postai küldemények átvétele, melyhez az ügyfél meghatalmazása szükséges. Ezt követően a beérkező iratokat egy postafiókban tárolják, kezelik, és megőrzik őket. A fontos küldeményekről értesítik az ügyfelet, akit a NAV és más hivatalos szervek előtt képviselnek, azaz a beérkező hivatalos papírokat bemutatják helyette.
A székhelyen a jogszabály szerint fel kell tüntetni a cégtáblát, ennek elkészítését és kihelyezését is magára vállalja a szolgáltató. A székhely szolgáltatás tehát időt és pénzt spórol meg az ügyfelek számára, akiknek ennyivel is többet foglalkozhatnak a cég különféle egyéb ügyeivel, se irodát nem kell bérelnie, se titkárnőt fizetnie, hiszen a székhelyszolgáltató a cég személyi titkárnőjeként funkcionál. A saját otthonban berendezett székhely kellemetlenségeitől is mentesíti az ügyfeleket a szolgáltató, mivel pusztán elektronikusan és faxon értesítik a fejleményekről.