Egyre elterjedtebb módszer arra, hogy a cégvezetők motiváltan tudják tartani az alkalmazottaikat az, hogy egy úgynevezett motivational maps nevű tesztet töltetnek ki velük.
Ez azt mutatja meg, hogy az adott munkavállaló a fejlődés, eredményesség, kapcsolatok tekintetében milyen motivátor hatására érzi majd magát lelkesnek a munkavégzésben.
A munkáltatónak ugyanis érdeke az, hogy azt a munkavállalót, aki jó munkaerőnek bizonyul számára érdekes, fejlődését elősegítő, lelkesítő feladatokat adjon. Ha pedig ez nem egyértelmű, akkor a motivational maps által kideríthető, hogy miképp lehet őt elégedetté és ezáltal lojálissá tenni. A motivátorok lényege, hogy mondjuk egy adott személynek milyen jellegű munkahelyi pozíció felel majd meg olyan szempontból, hogy ha arra ráállítják, akkor örömmel fog ott dolgozni az adott munkahelyen, amivel elérhetjük nála, hogy örömmel és lelkesen dolgozzon. A motivational maps-ek kitölthetőek és értemezhetőek kiképzestt motivációs szakértő coachok vagy nagyobb cégeknél HR szakemberi által. Így lesz egy olyan platform, ahol az embereink igényei folyamatosan felmérésre kerülnek majd.